Afacere Livrare Mancare: Platforma Proprie vs Aplicatii (Glovo, Takeaway, eatZZ)

You are currently viewing Afacere Livrare Mancare: Platforma Proprie vs Aplicatii (Glovo, Takeaway, eatZZ)

Serviciile de livrare mancare au explodat in ultimii ani iar aceasta noua cerere nu poate fi trecuta cu vederea de afacerile din domeniul horeca. Mai ramane o singura intrebare: Ar trebui sa iti faci propria platforma sau sa folosesti renumitele aplicatii de food delivery? Cu toate ca nu exista un raspuns concret, am incercat in acest articol sa subliniez toate avantajele si dezavantajele pe care le au cele doua variante pentru a lua cea mai buna decizie.

Platforma proprie de livrare mancare

Alegerea de a avea propria platforma de livrare pentru afacerea ta cu mancare inseamna construirea si instruirea echipei tale de livratori si asigurarea vehiculelor cu care se vor livra comenzile.

Avantaje platforma proprie de livrare mancare:

  •  Obti 100% din profitul facut din vanzare in loc sa il imparti cu aplicatiile de livrari.
  •  Ai libertatea si flexibilitatea de a iti face oferta cum doresti.
  •  Reduci posibilitatea comunicarii gresite eliminand colaborarea cu alta companie
  •  Poti colecta datele clientilor si sa pastrezi legatura cu ei.

Dezavantaje platforma proprie de livrare mancare:

  •  Trebuie sa investesti in website, promovare, soferi, masini, asigurari, service-uri etc.
  •  Ai nevoie de experienta pentru a oferi un serviciu de calitate, lipsa de competenta in logistica livrarilor poate aduce o reputatie negativa afacerii tale.
  •  Cand ceva nu iese bine, nu poti da vina pe firma care se ocupa de livrari. Detinand o platforma proprie de livrare trebuie sa iti asumi toata responsabilitatea si sa fi pregatit sa preintampini eventualele evenimente nedorite.

Aplicatii de livrare:

Aplicatiile de livrare ( ca si Glovo, Takeaway, eatZZ etc. ) colaboreaza cu afacerile din domeniul HoReCa pentru a oferi clientilor o aplicatie pe care pot vedea ofertele partenerilor, comanda si a avea mancarea dorita livrata la domiciliu.

Avantaje aplicatii de livrare:

  •  Usurinta cu care poti incepe sa preiei comenzi.
  •  Obtii acces la expunerea oferita de aplicatia partenera.
  •  Nu trebuie sa investesti in promovare deoarece acestea au deja clienti gata sa comande.
  •  Reduci investitia initiala deoarece nu trebuie sa platesti pentru salariile soferilor, asigurari, combustibil etc. ( cel putin nu in mod direct )
  •  Poti sa te focusezi pe produsele oferite fara sa iti mai bati capul cu partea de livrare.

Dezavantaje aplicatii de livrare:

  •  Va trebui sa imparti profitul cu cei cu care colaborezi, comisionul fiind unul mare, in jur de 35% din pretul comenzi.
  •  Competitia mare care este pe aceste aplicatii.
  •  Nu ai control total asupra livrarilor, acest aspect poate aduce o reputatie negativa daca livrarea nu este facuta cu profesionalism.
  •  Poti experimenta probleme de comunicare, care de asemenea pot genera o experienta neplacuta pentru client.
  •  Sa iti pui toate bazele pe comenzile dintr-o aplicatie e riscant.

Care varianta ar fi mai buna?

Daca poti sa te faci remarcat in comunitatea ta, iti permiti sa te promovezi si sa manageriezi procesul de livrari, atunci propria ta platforma ar putea sa te avantajeze.

Dar daca nu ai un brand prea cunoscut, nu ai un buget pentru promovari si nici experienta necesara pentru a manageria un astfel de serviciu, atunci varianta pe comision al aplicatiilor de livrari ar putea sa fie o varianta mai buna.

De asemenea poti incerca sa optezi pentru ambele modele pentru a obtine si mai multa expunere in fata clientilor.

Lasă un răspuns